Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.creator | Campos Delgado, Magdalena | |
dc.creator | Picazzo Sanchez, David | |
dc.date.accessioned | 2025-01-23T22:20:40Z | - |
dc.date.available | 2025-01-23T22:20:40Z | - |
dc.date.issued | 2020-03-20 | |
dc.identifier | https://www.revistas.unam.mx/index.php/bitacora/article/view/72897 | |
dc.identifier.issn | ISSN electrónico: 2594-0856 | |
dc.identifier.issn | ISSN impreso: 1405-8901 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.fa.unam.mx/handle/123456789/19566 | - |
dc.description.abstract | Based on a historical review of twentieth century architectural criticism and avant-garde mo - vements, with a special emphasis on the methods of representation of each period, this arti - cle examines the work of Rem Koolhaas, one of the most important architects of recent de - cades. By understanding his early approach to architecture, expressed in his thesis Exodus, Or the Voluntary Prisoners of Architecture, as a response to the contradictions of modernity and fetishes of postmodernity, we can then understand his second period, exemplified by oma’s cctv building. | |
dc.format.extent | Páginas: 64-73 | - |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Arquitectura | |
dc.rights | La titularidad de los derechos patrimoniales de esta obra pertenece a las instituciones editoras. Su uso se rige por una licencia Creative Commons BY-NC-ND 4.0 Internacional, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.es, fecha de asignación de la licencia 2020-03-20, para un uso diferente consultar al responsable jurídico del repositorio por medio del correo electrónico editora.bitacora@fa.unam.mx | - |
dc.subject | arquitectura | |
dc.subject | posmodernidad | |
dc.subject | deconstrucción | |
dc.subject | representación | |
dc.subject.classification | Multidisciplina | |
dc.title | The Relationship Between Techniques of Architectonic Representation and Avant-Garde Speculation in the Twentieth Century | |
dc.type | Artículo de Divulgación | |
dcterms.audience | Publico en general | - |
dcterms.provenance | Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Arquitectura | - |
dc.rights.holder | La titularidad de los derechos patrimoniales de esta obra pertenece a: Universidad Nacional Autónoma de México | |
dc.publisher.location | MX | |
dc.rights.accessRights | Acceso abierto | |
dc.identifier.url | https://www.revistas.unam.mx/index.php/bitacora/article/view/72897/66713 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22201/fa.14058901p.2019.42.72897 | - |
dc.relation.ispartofjournal | Bitácora Arquitectura; Núm. 42 (2019): Dibujo y arquitectura | |
dc.description.repository | Repositorio Facultad de Arquitectura. https://repositorio.fa.unam.mx/ | |
dc.identifier.bibliographiccitation | Campos Delgado, Magdalena Picazzo Sanchez, David (2019). The Relationship Between Techniques of Architectonic Representation and Avant-Garde Speculation in the Twentieth Century. Bitácora Arquitectura; Núm. 42, 2019: Dibujo y arquitectura; 64-73. Recuperado de | - |
Aparece en las colecciones: | Bitácora Arquitectura |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.