Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.creator | Mansure, Adil | |
dc.creator | Luarasi, Skender | |
dc.date.accessioned | 2025-01-23T22:19:07Z | - |
dc.date.available | 2025-01-23T22:19:07Z | - |
dc.date.issued | 2021-04-21 | |
dc.identifier | https://www.revistas.unam.mx/index.php/bitacora/article/view/79045 | |
dc.identifier.issn | ISSN electrónico: 2594-0856 | |
dc.identifier.issn | ISSN impreso: 1405-8901 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.fa.unam.mx/handle/123456789/19313 | - |
dc.description.abstract | This paper is an exploration of the exhibition Instrumentalities of an Eternal Baroque. The focus is on exhibition as a medium of art historical research in our digital era—through curating, making, drawing. Not only are several exhibited artifacts digitally produced, but numerous artifacts (both analog and digital) also locate prehistories of digital design. Through five instrumentalities—Project, (Ex)tend, Morph, (Sc)roll and Oscillate—we curate two categories of artifacts: original drawings (mostly those of Francesco Borromini’s San Carlo alle Quattro Fontane) and analytic artifacts such as animations, models, drawings and photographs of architectural artifacts throughout history. Suspicious of an ever-superseding digital techno-rationalism, these instrumentalities are reinterpretations and reframings of ‘the digital’ itself through an archaeology of architectural history. | |
dc.format.extent | Páginas: 78-95 | - |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Arquitectura | |
dc.rights | La titularidad de los derechos patrimoniales de esta obra pertenece a las instituciones editoras. Su uso se rige por una licencia Creative Commons BY-NC-ND 4.0 Internacional, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.es, fecha de asignación de la licencia 2021-04-21, para un uso diferente consultar al responsable jurídico del repositorio por medio del correo electrónico editora.bitacora@fa.unam.mx | - |
dc.subject | instrumentalidad | |
dc.subject | exposición | |
dc.subject | dibujo | |
dc.subject | lo digital | |
dc.subject | Barroco | |
dc.subject | geometría paramétrica | |
dc.subject | algorítmico | |
dc.subject | San Carlo alle Quattro Fontane | |
dc.subject | Francesco Borromini | |
dc.subject | proyección | |
dc.subject | extensión | |
dc.subject | transformación | |
dc.subject | enrollamiento | |
dc.subject | oscilación | |
dc.subject.classification | Multidisciplina | |
dc.title | Instrumentalities of an Eternal Baroque: Project, (Ex)tend, Morph, (Sc)roll and Oscillate | |
dc.type | Artículo de Divulgación | |
dcterms.audience | Publico en general | - |
dcterms.provenance | Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Arquitectura | - |
dc.rights.holder | La titularidad de los derechos patrimoniales de esta obra pertenece a: Universidad Nacional Autónoma de México | |
dc.publisher.location | MX | |
dc.rights.accessRights | Acceso abierto | |
dc.identifier.url | https://www.revistas.unam.mx/index.php/bitacora/article/view/79045/70094 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22201/fa.14058901p.2020.46.79045 | - |
dc.relation.ispartofjournal | Bitácora Arquitectura; Núm. 46 (2020): Medios Digitales y Arquitectura | |
dc.description.repository | Repositorio Facultad de Arquitectura. https://repositorio.fa.unam.mx/ | |
dc.identifier.bibliographiccitation | Mansure, Adil, et al. (2020). Instrumentalities of an Eternal Baroque: Project, (Ex)tend, Morph, (Sc)roll and Oscillate. Bitácora Arquitectura; Núm. 46, 2020: Medios Digitales y Arquitectura; 78 - 95. Recuperado de | - |
Aparece en las colecciones: | Bitácora Arquitectura |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.