Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.creatorMansure, Adil
dc.creatorLuarasi, Skender
dc.date.accessioned2025-01-23T22:19:07Z-
dc.date.available2025-01-23T22:19:07Z-
dc.date.issued2021-04-21
dc.identifierhttps://www.revistas.unam.mx/index.php/bitacora/article/view/79045
dc.identifier.issnISSN electrónico: 2594-0856
dc.identifier.issnISSN impreso: 1405-8901
dc.identifier.urihttps://repositorio.fa.unam.mx/handle/123456789/19313-
dc.description.abstractThis paper is an exploration of the exhibition Instrumentalities of an Eternal Baroque. The focus is on exhibition as a medium of art historical research in our digital era—through curating, making, drawing. Not only are several exhibited artifacts digitally produced, but numerous artifacts (both analog and digital) also locate prehistories of digital design. Through five instrumentalities—Project, (Ex)tend, Morph, (Sc)roll and Oscillate—we curate two categories of artifacts: original drawings (mostly those of Francesco Borromini’s San Carlo alle Quattro Fontane) and analytic artifacts such as animations, models, drawings and photographs of architectural artifacts throughout history. Suspicious of an ever-superseding digital techno-rationalism, these instrumentalities are reinterpretations and reframings of ‘the digital’ itself through an archaeology of architectural history.
dc.format.extentPáginas: 78-95-
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Arquitectura
dc.rightsLa titularidad de los derechos patrimoniales de esta obra pertenece a las instituciones editoras. Su uso se rige por una licencia Creative Commons BY-NC-ND 4.0 Internacional, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.es, fecha de asignación de la licencia 2021-04-21, para un uso diferente consultar al responsable jurídico del repositorio por medio del correo electrónico editora.bitacora@fa.unam.mx-
dc.subjectinstrumentalidad
dc.subjectexposición
dc.subjectdibujo
dc.subjectlo digital
dc.subjectBarroco
dc.subjectgeometría paramétrica
dc.subjectalgorítmico
dc.subjectSan Carlo alle Quattro Fontane
dc.subjectFrancesco Borromini
dc.subjectproyección
dc.subjectextensión
dc.subjecttransformación
dc.subjectenrollamiento
dc.subjectoscilación
dc.subject.classificationMultidisciplina
dc.titleInstrumentalities of an Eternal Baroque: Project, (Ex)tend, Morph, (Sc)roll and Oscillate
dc.typeArtículo de Divulgación
dcterms.audiencePublico en general-
dcterms.provenanceUniversidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Arquitectura-
dc.rights.holderLa titularidad de los derechos patrimoniales de esta obra pertenece a: Universidad Nacional Autónoma de México
dc.publisher.locationMX
dc.rights.accessRightsAcceso abierto
dc.identifier.urlhttps://www.revistas.unam.mx/index.php/bitacora/article/view/79045/70094
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22201/fa.14058901p.2020.46.79045-
dc.relation.ispartofjournalBitácora Arquitectura; Núm. 46 (2020): Medios Digitales y Arquitectura
dc.description.repositoryRepositorio Facultad de Arquitectura. https://repositorio.fa.unam.mx/
dc.identifier.bibliographiccitationMansure, Adil, et al. (2020). Instrumentalities of an Eternal Baroque: Project, (Ex)tend, Morph, (Sc)roll and Oscillate. Bitácora Arquitectura; Núm. 46, 2020: Medios Digitales y Arquitectura; 78 - 95. Recuperado de-
Aparece en las colecciones: Bitácora Arquitectura



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.